Zariadenie sa nachádza v peknom prostredí asi 10 km od Štúrova s výhľadom na lesy, polia a rieku Ipeľ. Dvor zariadenia je celoročne udržovaný. Areál dvora je využívaný aj na rôzne kultúrne a spoločenské aktivity v peknom počasí (napr. vystúpenia školákov a škôlkárov, sv. omše). V strede dvora je fontána a malý park s možnosťou posedieť si na lavičkách. Bola tu vybudovaná aj kaplnka s altánkom, kde sa naši klienti pravidelne stretávajú pri modlitbe a počas jarných a letných mesiacov sa tu budú vykonávať aj bohoslužby. V starej budove pre prijímateľov ZSS sa nachádza 17 izieb a to na prízemí a poschodí, čajovňa, jedáleň, ambulancia a na chodbe sú priestory na spoločné posedenie. V tejto budove je novozriadený administratívny trakt. V novej budove na poschodí sa nachádza 9 izieb pre prijímateľov, čajovňa, jedáleň a spoločenská miestnosť. Na prízemí sa nachádza kuchyňa zariadenia s jedálňou pre chodiacich prijímateľov a personál. V zariadení sa nachádzajú dve menšie budovy. V jednej z nich je novovytvorený tzv. „ergodom“. V druhej má kanceláriu riaditeľka a vedúca ekonomicko-prevádzkového oddelenia. Súčasťou zariadenia sú garáže, altánky, parky s lavičkami, záhrada s minifarmou, skleníkmi
• evidencia žiadostí o prijatie pracovného pomeru,
• prijímanie zamestnancov do pracovného pomeru a vybavovanie nástupných náležitostí,
• uzatváranie pracovnoprávnych vzťahov,
• zabezpečovanie zmien v pracovnoprávnych vzťahoch počas trvania pracovného pomeru,
• vybavovanie náležitostí súvisiacich so skončením pracovného pomeru,
• stanovuje odbornú prax a zaraďuje zamestnancov ZSS do platových tried a platových stupňov v súlade s platnou legislatívou,
• vystavovanie dokladov pre úradné účely (ÚPSVaR, Sociálna poisťovňa, zdravotné poisťovne, Daňový úrad),
• vedenie osobnej agendy zamestnancov ZSS,
• príprava podkladov pre výpočet miezd zamestnancov ZSS,
• posudzovanie, výpočet a sledovanie nároku na dovolenku, sledovanie čerpania pracovného voľna,
• zabezpečovanie vzdelávacej činnosti zamestnancov ZSS, školeniach a ďalších vzdelávacích aktivitách,
• príprava podkladov vyhlásených výberových konaní na vedúce pracovné miesta v súlade s pracovným poriadkom,
• spracovávanie prehľadov a výkazov v personálnej a mzdovej oblasti,
• vedenie a spracovávanie celkovej mzdovej agendy zamestnancov ZSS.
b) v oblasti správy majetku
• vedie účtovnú evidenciu drobného hmotného majetku, drobného nehmotného majetku a majetku operatívnej evidencie ZSS,
• vedie evidenciu hmotného investičného majetku, nehmotného investičného majetku a drobného investičného majetku ZSS,
• vedie skladové hospodárstvo ZSS,
• zabezpečovanie realizácie návrhov vyraďovacej komisie, ktoré majú za následok vyradenie majetku ZSS z evidencie,
• zabezpečovanie realizácie návrhov likvidačnej komisie v súlade so Smernicou o likvidačnom konaní ZSS,
• odsúhlasovanie faktúr od dodávateľov potravín, služieb a prác,
c) v oblasti dopravy
• vedie evidenciu o autoprevádzke ZSS,
• spracováva vyúčtovanie spotreby pohonných hmôt,
d) v oblasti verejného obstarávania
• zabezpečuje proces verejného obstarávania pre potreby ZSS podľa zákona o verejnom obstarávaní,
• zabezpečuje archivovanie dokumentácie ukončených postupov verejného obstarávania,
e) v oblasti rozpočtu a financovania
• sledovanie čerpania rozpočtu príjmov a výdavkov ZSS,
• účtovanie účtovných operácií v ekonomickom systéme SAP NSK,
• spracovanie štvrťročnej účtovnej závierky a nahrávanie výkazov do systému Štátnej pokladnice,
• zakladanie, rušenie a spracovanie účtov za ZSS,
• účtovanie príjmov a výdavkov na bežných účtoch,
• účtovanie príjmov a výdavkov na osobitných účtoch – Sociálny fond,
• nahrávanie účtovných a finančných výkazov do systému Štátnej pokladnice,
• vedenie evidencie cestovných príkazov, kontrola a úhrada vyúčtovania cestovných príkazov v zmysle zákona a o cestovných náhradách,
• preberanie a účtovanie dodávateľských faktúr v ekonomickom systéme SAP ZSS,
• predpis pohľadávok za ZSS v ekonomickom systéme SAP ZSS
• vykonávanie platobného styku cez platobný portál za ZSS,
• spracovanie inventarizácie podľa jednotlivých účtov súvahy,
• zostavenie individuálnej účtovnej závierky – súvaha, výkaz ziskov a strát, poznámky za ZSS a jej nahratie do systému Štátnej pokladnice,
• tvorba rozborov a analýz,
• spracovanie štatistických výkazov,
• zabezpečuje odpisovanie dlhodobého hmotného a nehmotného majetku, ktorý je v evidencii ZSS,
• zabezpečuje poistenie majetku ZSS, úhradu poistiek,
• sleduje a dodržiava zásady hospodárenia a efektívneho využívania nakúpených zásob materiálu, drobného hmotného majetku, drobného nehmotného majetku, dlhodobého hmotného majetku, dlhodobého nehmotného majetku, upozorňuje na ich nehospodárnosť zo strany zamestnancov i prijímateľov sociálnej služby,
• navrhuje spôsoby riešenia a náhrad pri ich nehospodárnom používaní, poškodení a strate,
• kontroluje správnosť vecnej a formálnej stránky účtovných dokladov,
f) v oblasti technickej prevádzky
• zabezpečuje plynulý chod údržby, kotolne, práčovne,
• aktualizuje revízne správy ( elektroinštalácia, hromozvody, kotolňa, komín, hasiace prístroje...),
g) v oblasti stravovania
• zabezpečuje normovanie,
• prípravu a podávanie stravy v ZSS,
• zostavuje jedálny lístok,
• dodržiava stanovený finančný limit stravnej jednotky,
• kontroluje technologické postupy pri príprave stravy,
• kontroluje poriadok a hygienu kuchyne, jedálne
h) v oblasti BOZP a PO, CO
• vedie potrebnú dokumentáciu,
• zabezpečuje plnenie úloh
Oddelenie opatrovateľské a sociálnej rehabilitácie
Ku skvalitneniu práce, ale aj zvýšeniu úrovne poskytovaných služieb veľmi prispela multidisciplinárna spolupráca medzi jednotlivými úsekmi. Každý pracovník sociálno-zdravotného úseku má pridelených klientov a dôraz sa kladie na špecifické potreby klientov. Títo kontaktní pracovníci sa každý deň pravidelne stretávali, aby si odovzdali potrebné informácie a monitorovali aktuálne potreby prijímateľov.