Zákon č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov upravuje postup pri podávaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností fyzických osôb alebo právnických osôb.
Na účely tohto zákona je
- vybavovaním sťažností prijímanie, evidencia, prešetrovanie a vybavenie sťažností,
- vybavením sťažností vrátenie, odloženie sťažností, oznámenie výsledku sťažností alebo oznámenie výsledku prekontrolovania správnosti vybavenia prechádzajúcej sťažnosti.
Sťažnosť je:
- podanie fyzickej osoby alebo právnickej osoby, ktorým sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy,
- poukazuje na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti orgánu verejnej správy.
Podávanie sťažnosti
Sťažnosť musí byť písomná a možno ju podať v listinnej alebo elektronickej podobe. Sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko a adresu pobytu sťažovateľa. Sťažnosť v listinnej podobe musí obsahovať vlastnoručný popis sťažovateľa. Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná.
V zmysle tohto zákona „IPEĽ", Zariadenie sociálnych služieb Leľa vypracovalo Smernicu o prijímaní, evidovaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností a petícií.
Sťažnosť v zmysle uvedeného zákona je možné podať:
- osobne do podateľne „IPEĽ”, Zariadenia sociálnych služieb Leľa (kancelária riaditeľky)
- na adresu „IPEĽ", Zariadenie sociálnych služieb Leľa, Leľa 1 7, 943 65 Kamenica nad/Hronom,
- na emailovú adresu: zssipel@zssipel.sk